Čtyřtaktní křovinořez Honda UMK 450 U
Čtyřtaktní křovinořez Honda UMK 450 U
19.990 Kč 18.990 Kč
Mimořádně silný křovinořez s ovládacími řidítky určený pro práce jak pomocí žací struny, tak i ocelových žacích kotoučů v místech kam se nedostane klasická travní sekačka. Díky svému ohromnému kroutícímu momentu, jistému a bezpečnému ovládání řidítky a použitím zejména ocelového žacího kotouče, je stroj ideálním řešením pro likvidaci přerostlé trávy či náletových rostlin a křovin na otevřených či svažitých travnatých plochách.
-
Honda UMK 450 U: motorově nejsilnější „řidítkový“ model křovinořezu v nabídce, poháněný 4-taktním motorem se snadným startováním, stabilním a konstantním výkonem, komfortním dvojitým zádovým postrojem s bezpečnostní karabinou a poloautomatickou žací strunovou hlavou typu Tap & Go a 3 zubým žacím kotoučem o průměru 255 mm, tl. 3 mm v základním vybevení.
Tichý a úsporný navzdory obrovskému výkonu, krouťáku, síle
Tento mimořádně silný křovinořez UMK450 ve specifikaci „U“ je vynikající pomocník při likvidaci přerostlých travin, náletů a křovin hlavně ve svažitém terénu nebo i rozlehlých plochách. Při práci je stroj zavěšen na bezpečnostní karabině komfortního zádového postroje a při dokonalém vyvážení dle postavy uživatele je jeho ovládání pomocí obouručných řidítek s antivibračními úchopy velice snadnou záležitostí. Díky ovládacím řidítkům je držení křovinořezu při práci velmi stabilní, bezpečné a jednoduché a stroj je vhodný pro používání nástavců jako jsou především ocelové travní kotouče nebo pilový kotouč. Rovněž je vhodnější pro práci na volnějším prostranství. Díky flexibilnímu upevnění ovládacích řidítek si uživatel snadno zvolí nejpoholnější pozici na svoji postavu a práce je proto velmi příjemná a bez námahy rukou a beder.
Výkonný, úsporný, tichý motor, schopný udržet konstantní výkon ocení hlavně příznivci z řad majitelů firem pro údržbu firemní zeleně, komunálních služeb, profesionálních zahradníků jako schopný stroj spolehlivě zvládnout likvidaci jakýchkoliv hustých porostů nebo každý, kdo dává přednost ohromnému výkonu a síle s podporou solidní značky. Patentově chráněný miničtyřtaktní motor o obsahu 50 ccm o výkonu 2,0 PS je s dostatečnou rezervou bez problémů pohánět celou řadu žacích nástrojů jako je strunová hlava, ocelové travní popř. pilové kotouče a vyvětvovací řetězovou pilu. Základní výbava křovinořezu zahrnuje kromě stroje samotného, komfortní, bohatě polstrovaný zádový postroj, dva žací nástroje, sadu ochranných krytů, sadu nářadí pro montáž a základní údržbu a praktický textilní vak na toto příslušenství.
Jako příslušenství lze v síti autorizovaných prodejců získat celou řadu originálních doplňků jako jsou náhradní struny, kotouče, oleje, přilby, štíty, rukavice, nůžky na živý plot, pilový kotouč, prořezávací řetězová pila a další.Technické parametry
Hodnota vibrací na pravé rukojeti s ocelovým kotoučem 3,5 m/s2 Hlučnost – akustický výkon dB(A) 92,7 Jmenovitý výkon motoru (kW/min-1) 1,5/7000 Postroj Dvojitý zádový, komfortní Hodnota vibrací na pravé rukojeti se strunovou hlavou 3,5 m/s2 Rozměry stroje (L x Š x V) (mm) 1870 x 670 x 520 Hodnota vibrací na levé rukojeti se strunovou hlavou 3,4 m/s2 Hodnota vibrací na levé rukojeti s ocelovým kotoučem 3,8 m/s2 Způsob přenosu síly Antivibrační odstředivá spojka Typ náhonu Pevná hřídel, 7 mm Typ motoru 4-taktní jednoválec Výkonová kategorie (HP) 2,0 Typ ovládací rukojeti Řidítka Pracovní nástroje Strunová hlava Tap&Go, 3-zubý travní kotouč (255 x 3mm) Další vybavení Profesionální vysoce odolný úhlový převod Suchá hmotnost (kg) 7,8 Objem palivové nádrže (litrů) 0,63 Zdvihový objem (cm3) 47,9 Objem olejové náplně (litrů) 0,1 Model motoru GX 50
Technologie
Strunová hlava TAP & GO
Poloautomatická strunová hlava zajišťuje optimální dávkování žací struny dle míry její opotřebení. Pokud je struna zkrácena opotřebováním, stačí během rotace strunové hlavy klepnout o zem, dojde tak k mžikovému uvolnění zámku struny a odstředivou silou se struna automaticky odvine z cívky uvnitř hlavy a prodlouží se tak sekací rameno struny až na max. 300 mm. Poklep můžete opakovat dokud nedojde k povytažení struny na požadovanou délku. V případě delšího povytažení dojde k automatickému zaříznutí struny. V případě delšího povytažení dojde k automatickému zaříznutí struny. Strunová hlava Honda má průměr 125 mm a cívka pojme 3 metry náhradní struny, což je o 56% více náhradní struny, než-li standardní strunové hlavy o průměru 100 mm.
Úhlová převodovka
Úhlová převodovka je vyrobena přesným litím hliníkových slitin a je mnohem odolnější vůči nárazům než běžné, lisované převodovky. Během práce musí samotná převodovka snášet ohromné nárazy a zatížení. Proto je blok úhlové převodovky u Hondy opatřen symetrickými žebrovými výztuhami, které poskytují převodovce dostatečnou pevnost i do nejtěžších podmínek použití. Největším nepřítelem pro úhlové převodovky je ovšem prach a namotávání trávy; z důvodu minimálních vůlí, jsou všechny pohyblivé části úhlového převodu a styčné plochy úhlových převodovek Honda velmi přesně spasovány a pro spolehlivé utěsnění je použito trojité ochrany na rozdíl od běžného, dvojitého nebo dokonce jednoduchého. Tak Honda zaručuje dokonalou ochranu vysokootáčkových úhlových převodů proti prachu a namotané trávě.
Ochranný kryt
Pokud potřebujete jako pracovní nástroj použít 3 – zubý či jiný travní žací kotouč, stačí jednoduše od rozměrného ochranného krytu oddělit pouze spodní ochranný proužek se zařezávacím břitem pro žací strunu. Není tak nutné pořizovat pro každý žací nástroj zvláštní kryt a dle potřeby kryty měnit. Při použití strunové hlavy, je ochranný kryt opatřen ochranným pruhem s ostrým zařezávacím břitem. Ten slouží k automatickému zakrácení žací struny na předepsanou pracovní délku při případném prodlužování opotřebované struny (viz. Strunová hlava Tap & Go). Jiní výrobci mnohdy používají plastový břit, který brzy ztratí svoji účinnost. Honda používá břit ocelový, který lze v případě nutnosti nabrousit. Byť se to zdá zbytečné, ale perfektní funkce tohoto břitu je z hlediska funkčnosti a bezpečnosti zcela zásadní. Profesionálové jiné ochranné kryty než s ocelovým břitem nemohou použít.
Komfortní rukojeti
Rukojeti jsou mnohdy opomíjenou součástí stroje. U Hondy se tvarování, velikosti a materiálu rukojetí věnuje velká pozornost. Bezpečnost při manipulaci se strojem, jako je křovinořez je na úrvním místě. Proto i bezpečný úchop a držení je velmi důležitý. Ale i na komfort obsluhy se nezapomíná. Rukojeti jsou jedinými styčnými body obsluhy se strojem. Proto byla věnována velká pozornost přenosu nežádoucích vibrací na ruce obsluhy. Povrch rukojeti je v místě úchopu potažen měkčenou gumou, která pohlcuje velkou část vibrací od pracujícího stroje. Znatelně se tak snižuje únava obsluhy při dlouhodobé práci se strojem.
Komfortní zádový postroj
Tento dvouramenní zádový postroj lze pro optimální nastavení pohodlně nastavit na velikost každého uživatele. Mimořádně bohaté polstrování ramenních popruhů je příjemné pro každou postavu a důmyslné rozložení hmotnosti na bedra obsluhy, pohlcují velkou míru vibrací a poskytují, na trhu jedinečnou, míru komfortu tak, aby obsluha ani při dlouhodobé práci netrpěla únavou. Ochranný kryt chrání bok uživatele od přímého kontaktu s hřídelí křovinořezu a s bezpečnostním závěsem s uvolňovacím systémem.
Flexibilní upevnění řidítek
Pro dokonalé vyvážení a rozložení hmotnosti stroje na postroj a optimální polohu všech ovládacích prvků na konkrétní postavu uživatele, lze ovládací rukojeť snadno a pohodlně nastavit do potřebné polohy bez použití nářadí.
Čtyřtaktní motor Honda GX50
O pohon profesionálních křovinořezů se stará patentově chráněný miničtyřtaktní motor o obsahu 50 ccm o výkonu 2,0 PS a bezkonkurenčně vysokým kroutícím momentem 2,1 N.m, který je schopen s dostatečnou rezervou bez problémů pohánět celou řadu žacích nástrojů jako je strunová hlava, ocelové travní popř. pilové kotouče atd. A proč dát přednost 4-taktu před dvoutaktním motorem? Vysoký a stabiní kroutící moment v celém spektru otáček. Nízká spotřeba paliva a delší akční provozní doba znamená nižší provozní náklady. Nízký zápach, emise a kouřivost. Díky spalování čistého automobilového benzínu bez příměsi oleje jsou kouřivost a emise až o 80% nižší než u dvoutaktních motorů v dané třídě. Nízká hlučnost. To ocení každý, kdo se strojem pracuje každý den. Lehký start. S hodnotou 7,5 kg nutnou pro zatažení startovací šňůry pro nastartování motoru je start bezkonkurenčně nejlehčí ve srovnání s jinými motory srovnatelných velikostí. Díky nízko posazenému vlnovému spektru hluku je pro uživatele zvuk 4-taktní Hondy příjemnější a snesitelnější již od samotného nastartování. Snadná údržba. Jak je všeobecně známo, pro 4-taktní motory není nutné připravovat směs benzínu s olejem. Jako palivo stačí pouze čistý, automobilový benzín. Ve skutečnosti je tak spotřeba oleje mnohonásobně nižší než u jiných motorů a s tím i nižší náklady na provoz.
Dekompresní systém startování
Motor je opatřen zařízením, které při startování lankem odstraňuje veškerý třecí odpor a tlaky v motoru při startu. V níkých otáčkách dekompresní vačka nadzvedne výfukový ventil a motor má možnost si při zatažení za startovací lanko „odfouknout“ a sníží se tak odpor motoru. Znamená to, že se obsluha při startování nemusí bát, jestli bude mít dostatek síly pro nastartování lankem. Start je natolik snadný, že jej zvládne i méně fyzicky zdatný jedinec.
Dokumenty ke stažení